1964 után az új híd átadásával ismét használható lett ez a kelet-nyugati folyosó, azzal a kiegészítéssel, hogy a Kis-Gellért hegyen átkapaszkodó, kiszélesített, és a városból a Dunántúl felé kivezető Budaörsi útra vezetett Hegyalja út idevonzotta a Nyugat-Magyarországra irányuló távolsági autóforgalmat is. Sajnos az egyre növekvő közúti forgalomnak kedvezett az is, hogy a kettes metróvonal teljes megnyitásával indokolva megszűntették a villamost a Rákóczi úti tengelyen: a maradék helyet az autók foglalták el, és tartják elfoglalva a mai napig. Tulajdonképpen a Lágymányosi híd megnyitásáig nem is nagyon volt más útvonala az északkeletről nyugat felé tartó távolsági közlekedésnek és fuvarozásnak, és ezután se változott jelentősen a helyzet, mivel az új átkelőhely budai útkapcsolatait a helyi lakosság zúgolódása miatt nem építették meg, és így csak jelentős kerülővel (Szerémi út-Andor utca-Egérút) lehet eljutni az M7-esre, vagy Dél-Buda belső főútvonalaira. A helyzetet tovább rontja, hogy az M0 körgyűrűje se épült meg teljesen, azaz csak az M5 és M7/M1 közti átmenő szállítmányozási forgalomtól tudja mentesíteni a lakott területeket. Mindezeknek köszönhetően a Belvárosból és a Petőfi hídról csak a teherforgalom tűnt el (őket ki lehet tiltani), a személyautók soha nem látott mennyiségben özönlöttek a helyükre. A Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca belvárosi sugárúti jellege így csendben elsikkadt a kényszerű főúti funkció miatt, ráadásul a közlekedési dugók, torlódások a helyi közlekedést, és ezen belül a tömegközlekedést is akadályozzák, arról nem is beszélve, hogy senki se szereti a hangos és büdös helyeket - igen nehéz kellemesnek látni ezt a helyet manapság! Jobbat érdemelne a város!
Fontos: az elkövetkezőkben egy egységként fogom kezelni a Rákóczi úti, Kossuth Lajos utcai és Szabadsajtó úti közlekedést, valamint a Keleti pályaudvari csomópontot. Ezt azért teszem, mert bár ezek eredetileg különálló részek voltak, illetve közigazgatásilag más-más kerülethez tartoztak, jól működő formájukat rendszerben működve, azaz összekötve érték el.
eredeti forrás itt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése